Xerox, 1800 çalışanı olan Almanca konuşan ülkelere müşteri ilişkileri hizmeti veren Invoco adlı şirketi satın aldı. Xerox, Almanya, Avusturya, İsviçre’de faaliyet gösteren ve bu ülkelere ihracat yapan binlerce Türk şirketine hizmet verebilecek Invoco adlı şirketi satın aldı. Dünyanın önde gelen teknoloji ve iş süreç yönetimi şirketi Xerox, başarılı şirketleri satın alarak mevcut hizmetlerini dünyaya yayma stratejisini sürdürüyor. Xerox son olarak Almanya, Avusturya, İsviçre gibi ülkelerde faaliyet gösteren ve bu ülkelerle ticaret yapan şirketlere müşteri ilişkileri hizmeti veren 1800 çalışanlı Invoco adlı şirketi satın aldı. Invoco, özellikle Almanca konuşulan ülke ve bölgelere ulaşmak isteyen Türk şirketleri için de stratejik bir iş ortağı olma özelliği taşıyor. Xerox’un 2011 yılında Türkiye’de de faaliyet gösteren Unamic ve sonrasında WDS ile başlayan, 2012 yılında XL World ile devam eden Avrupa’daki satın almalarına bu yıl Invoco eklendi. Almanya, Hamburg merkezli Invoco, 1,800 uzman çalışanı ile Xerox’a ulaşım, teknoloji, perakende, lojistik, telekomünikasyon, gıda ve turizm gibi sektörlerde müşteri hizmetleri desteği sağlayacak. Invoco, yönetim ekibi değişmeden Invoco CEO’su Rainer Diekmann tarafından yönetilen bir Xerox şirketi olacak. Türkiye’nin dünyada en çok ihracat yaptığı ülkenin Almanya olması, Invoco için Türkiye’yi stratejik öneme sahip bir ülke haline getiriyor. Invoco’nun önümüzdeki dönemde Türk şirketlerine yönelik çalışmalar yapması bekleniyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin rakamlarına göre Türkiye ve Almanya arasındaki ticaret her geçen yıl artıyor. 2013 Kasım sonu itibarı ile Almanya’ya yapılan ihracat tutarı 12.2 milyar dolar düzeyinde bulunuyor. Xerox’un, dünya genelinde 175 farklı noktada 30’dan fazla dilde hizmet veren müşteri ilişkileri ve çağrı merkezi şirketleri bulunuyor. Xerox, Avrupa’da İngiltere, Fransa, Hollanda, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Romanya, İtalya, Arnavutluk ve Türkiye’de farklı isimlerle müşteri ilişkileri ve çağrı merkezi hizmetleri veriyor. Xerox, 140 binin üzerindeki çalışanı ile dünya üzerinde 160’tan fazla ülkede kamu ve özel sektör kuruluşlarına doküman ve iş süreç yönetimi hizmetleri vermekte, insan kaynakları, finans, sigorta, ulaştırma, kent yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi gibi konularda müşterilerine hizmet vermektedir.
|